Maj 26 2018 11:44:00

Strona Główna ˇ Trasa ˇ Uczestnicy ˇ Sprzęt / Pojazdy ˇ Galeria
Nawigacja
Strona Główna
Maroko - Informacje Ogólne
Sahara Zach. - Inf. Ogólne
Trasa
Uczestnicy
Sprzęt / Pojazdy
Artykuły
Linki
Kontakt
Galeria
Szukaj
 
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
 
Patronat Medialny








 
Odliczanie
 
Counter IP

cialis 20mg
 
Pogoda
 
Ankieta
Nowy kierunek. Gdzie chciałbyś pojechać z następną wyprawą w 2011 roku ?

Nordkap / Norwegia

Kapadocja / Turcja

Szkocja / GB

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.
 
Sprzęt
               
                        Fjona - w jesiennej beskidzkiej scenerii                                                                                      Kundello - lepszy profil :)


Historia
Mercedesa 123 ( W/C/S)


Nowego Mercedesa klasy średniej zaprezentowano w styczniu 1976 roku, W123 zastapił model /8 czyli W114/115.
Produkcja W123 rozpoczela się na poczatku 1976 roku. Nowe auto tradycyjnie już dla tej marki miały zróżnicowaną gamę silników: od 4-ro cylindrowego dwulitrowego 55-cio konnego Diesla po sześciocylindrowy 2,8-litrowy benzynowy o mocy 185 kM (200D, 220D, 240D, 300D, 200, 230, 250, 280 i 280E). Stylistycznie nowe nadwozie w dużym stopniu przypominalo produkowana już S-klase (W116).

Niezależne tylne zawieszenie w postaci dzielonej osi opartej na półwleczonych wahaczach przeniesione było prawie bez zmian z poprzedniego modelu (W114/115). Natomiast niezależne przednie zawieszenie oparte na podwójnych wahaczach poprzecznych ze stabilizującymi drążkami skrętnymi zaadaptowano z W116, oraz wiele innych rozwiązań konstrukcyjnych poprawiających bezpieczeństwo bierne. W porównaniu do poprzednika, samonośna karoseria otrzymała masywniejsze słupki oraz drzwi, co zwiększyło sztywność kabiny pasażerskiej. Przód i tył W123 stanowił strefy kontrolowanego zgniotu oraz po raz pierwszy w modelach klasy średniej pojawiła się tzw. bezpieczna kolumna kierownicy, która w przypadku zderzenia, nie przesuwała się do środka kabiny pasażerskiej, zmiejszając tym samym ryzyko odniesienia obrażeń przez kierowcę.


Charakterystycznym dla nowych modeli szczegółem były poziomo umieszczone przednie podwójne lampy. Za wspólnym kloszem znajdowały się mniejsze od nich lampy przeciwmgielne. Najdroższe modele, 280 i 280E zamiast podwójnych okrągłych reflektorów miały pojedyncze prostokątne. Dodatkowe trzy szczegóły różniły je od słabszych wersji: podwójna rura wydechowa, chromowana kratka wlotu powietrza na podszybiu i chromowane listwy pod tylnymi lampami.
Typoszereg silników prawie bez zmian przeniesiono do nowej rodziny z poprzedniej. Wyjątkiem był model 250, w którym zamiast starego 2,8-litrowego M130 zastosowano całkiem nową 2,5-litrową jednostkę M123 (zaprojektowanego specjalnie dla tego modelu).


W 1977 roku program serii W123 został rozszerzony przez trzy nowe warianty nadwozia. Pierwszym z nich była zaprezentowana na marcowym salonie samochodowym w Genewie intrygująca stylistycznie wersja coupe. Trzy nowe modele 230C, 280C i 280CE zastąpiły poprzedzające je modele W114 coupe. Jak poprzednio, nowe coupe były ogólnie bardzo zbliżone konstrukcyjnie i stylistycznie do sedanów. Najsłabszy spośród nich, 230C, miał silnik o czterech cylindrach i mocy 109 kM, co było wystarczające do jazdy komfortowej ale bez ekstrawagancji. Takie stwierdzenie, ale z przymrużeniem oka można by odnieść do wprowadzonego we wrześniu 1977 roku modelu 300CD, ze znanym z wersji sedan pięciocylindrowym silnikiem Diesla o mocy "aż" 80 kM. Ten wręcz dziwaczny model, będący hybrydowym połączeniem luksusowego nadwozia z mało eleganckim i słabym silnikiem, przeznaczony był wyłącznie na rynek USA.

We wrześniu 1977 roku na pokazie we Frankfurcie zaprezentowano czwarty wariant nadwozia W123 - oznaczone literą T kombi. T oznaczało turystykę i transport. Wariant ten po raz pierwszy został włączony do oficjalnego programu produkcji, w poprzednich rodzinach Mercedesów kombi dostępne były jedynie jako wersje specjalne, produkowane przez niezależne firmy na bazie nadwozia częściowego.
Modele T stylistycznie i technicznie nawiązywały do sedanów, na których były oparte
Ze względu na zwiększony dopuszczalny nacisk na tylną oś, różnica była w tylnym zawieszeniu, które jako dodatek w standardzie otrzymało hydropneumatyczny układ poziomujący (Nivo). Mercedesy W123 kombi spotkały się od razu z bardzo przychylnym przyjęciem na rynku. Z chwilą wprowadzenia zaoferowane były w pięciu wersjach silnikowych: 240TD, 300TD, 230T, 250T i 280TE.

W kwietniu 1978 roku przez zwiększenie stopnia sprężania zwiększona została moc w 280E ze 177 do 185 kM a w sierpniu 65-cio konny 240D zyskał dodatkowych 7 kM. W lutym 1979 roku w najsłabszym z montowanych w W123 silników - 200D moc z 55 KM wzrosła do 60 kM, i w związku z tym w marcu wycofano z produkcji 220D. We wrześniu 1979 roku zwiększyła się moc silnika 300D z 80 do 88 kM i gaźnikowego 250 z 129 do 140 kM. W czerwcu 1980 roku, wprowadzono trzy nowe silniki, pierwszym był 300D turbodiesel z turbosprężarką napędzaną spalinami (125 kM), znany od prawie dwóch lat w W116 300SD, dostępny narazie tylko w kombi. 300TD turbodiesel był pierwszym osobowym Mercedesem z turbiną przeznaczonym dla krajowych odbiorców, stał się również najdroższym ze wszystkich oferowanych modeli W123. Od sierpnia 1981 roku doładowany silnik dostępny był też w sedanie i coupe, jednak tylko w egzemplarzach przeznaczonych na rynek USA, gdzie ze względu na zaostrzające się ograniczenia w 1982 roku zaprzestano eksportu modeli z silnikami M110 (280E i 280CE).
Następnymi zaprezentowanymi jednostkami napędowymi były całkiem nowe czterocylindrowe benzynowe M102 - gaźnikowy 200 (109 kM) i zasilany mechanicznym wtryskiem 230E (136 kM). Zajęły one miejsce dobrze znanych silników M115: 200 (94 kM) i 230 (109 kM). W związku ze zmianą zasilania w nowym silniku 2,3-litrowym z gaźnikowego na wtryskowe, auta wyposażone w jednostki o tej pojemności zmieniły nazwy: 230 na 230E, 230C na 230CE i 230T na 230TE.


We wrześniu 1982 roku wszystkie produkowane modele W123 przeszły modernizację. Między innymi otrzymały znane z modeli 280 i 280E prostokątne przednie lampy zespolone, wspomaganie kierownicy w standardzie i deflektory strumienia powietrza na przednich słupkach w celu zmniejszenia szumu w czasie jazdy. Kratka wlotu powietrza do kabiny nawet w najdroższych modelach była już tylko czarna. Za dopłatą można było mieć ABS, poduszki powietrzne, oprócz tego było mnóstwo innych, drobnych modyfikacji w konstrukcji i wyposażeniu.


Produkcja typu W123 dobiegła końca w 1985 roku (sedan i coupe), model kombi był produkowany do 1986 roku. W ciągu 10 lat produkcji wyprodukowano niemal 2,7 miliona egzemplarzy wszystkich wariantów W123.
Następcą modelu W123 był model W124, który wprowadzony zostały na rynek już około rok przed zaprzestaniem produkcji W123.
Mercedes-Benz W123 znany jest  ze swej długowieczności, bezpieczeństwa, niezawodności, prostoty i komfortu a również z luksusowego wyposażenia w droższych modelach.
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 34
Najnowszy Użytkownik: Stephenacusy
 
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

howser
29/01/2011 23:56
skopiujcie i oglądajcie ;-)

howser
29/01/2011 23:01
Krótki filmik w wykonaniu Howserowej: http://www.youtube.com/wa
tch?v=zZiqoytiElc


Darius
06/01/2011 20:39
A pani Elwira musi chyba przeprosić kundello że miała chwile zwątpienia przed wyjazdem. Jak się okazało dowiózł Was szczęśliwie do domciu. HAHAHAA Pozdrawiam

Darius
05/01/2011 15:19
Super, moje gratulacje- szkoda, że nie mogłem uczestniczyć -wiedziałem o wolnych miejscach ale życie czasem układa inne scenariusze. Super przygoda na pewno była.

hogben
04/01/2011 20:24
Witajcie , juz szcześliwie w domu. 6 stycznia powinienem wrzucic pełny opis ze zdjęciami

Darius
04/01/2011 09:34
Hej, chyba pomału docieracie do domu. Czekamy na relację.

Darius
31/12/2010 19:10
Wszystkiego dobrego w nowym roku !!!!!!!!!!!!!!!! i szczęśliwej podroży powrotnej

hogben
25/12/2010 20:24
Wesołych Świąt !!! Już wrzucamy update

Bilek
25/12/2010 18:08
wszystkiegi dibrego w te święta. ciekawe jak u was?

Darius
24/12/2010 23:53
I jak tam Wam idzie????????????????????
?????????????????????? czekamy na jakieś foto


Archiwum
 
Facebook



 
***** - Dust & Sand Youngtimer Adventures - *****
Powered by PHP Fusion v6.01.6 © 2003-2005

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie | okazjanazakupy.pl